söndag 12 maj 2013

Mors dag idag

Jorå, i Finland är de det. En solig och fin morsdag. Bättre än solen är att Blåöga och Guldlock med pojkvän kommer över på samvaro och middag idag, ser så fram emot det.

Mannen har gett mig en morsdagspresent (jag vet, jag är inte hans mor men han är givmild och snäll). Däremot kändes gåvan lite så där....


Visst, jag behövde ett nytt batteri till bilen som vägrade starta, tack, men hur kul är det?

Nu känner ju Mannen sina löss på gången så jag har även fått ett väldigt generöst presentkort till en av stadens handelsträdgårdar. Det kommer jag att använda så snart jag kommer ihåg var jag lagt det....

Nu ska här tvättas sex fönster på fyra sidor (vem fan uppfann öppningsbara fönster?) och sedan ska det rustas till tidig middag med mina nära och kära :-)

Ha en skön söndag!

3 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Vet du vem det är?! Tror hon heter Eklund eller Ekelund i efternamn. :)
Vilka fina morsdagspresenter du fick! Bra avvägning mellan praktiskt och fägnad! :)

Nette Cecilia sa...

Kan det där med sex sidor .Bra med nytt batteri även om det är en originell present .Fast presentkortet är ju ett stort plus ,kram Nette

Malde sa...

Både praktiskt och underbart i presentväg då :-) Hoppas att du hittar presentkortet snart.

Jag är så tacksam att vi för 10-15 år sedan bytte fönster till icke öppningsbara som enbart behöver tvättas på insida och utsida. En av våra fd grannar sa att fönstertvätt är karlgöra! Det har jag hållit hårt på sedan dess (det är ca 30 år sedan). ;-)