lördag 15 juni 2013

Boktips!

Blev sugen på nya författare för en tid sedan. Fastnade för Denise Mina från Skottland. Hon skriver deckare som utspelas just i Skottland och har en kvinnlig huvudrollsinnehavare. Hennes roman "Getingsommar" blev vald till Bästa utländska deckare 2011 av Svenska Deckarakademin.


Jag bara älskar böckerna! Rappa, snabba, kluriga, otroliga personbeskrivningar och hon skriver som om hon hade bråttom, det bara bubblar bra text ur henne. Man märker att hon vet hur folk funkar där uppe och hur platserna är i verkligheten. Jag rekommenderar verkligen henne och hennes böcker! Hoppas hon skrivit fler än dessa två jag läste under de två dagar jag var i Helsingfors :-)

3 kommentarer:

Lippe sa...

Hon har skrivit flera! Hon är verkligen bra!
Kramen ♥

Tina sa...

Har läst några av hennes äldre böcker och bara ÄLSKAR dom....

Anonym sa...

Minna är bra. Gillar hennes böcker.