tisdag 18 juni 2013

Får jag presentera: KnasLippe!


KnasLippe är en svart silkeshöna, och som jag tidigare sagt, jag tror hon delar hjärna med KoolaViola. KnasLippe är en fin tjej, fluffig och snygg med mera rött än blått runt ögonen. Han går helst tillsammans med KoolaViola och tycker att Häkkinen, tuppen, är en riktig nojsbock.


Hon trivs bra på sin pinne i huset och är bland de första att gå in och "lägga sig". De första tio dagarna värpte hon ett ägg om dagen men den senast veckan har hon gått i strejk. Hon vill helst inte vara med på bild utan vänder gärna fluffrumpan till.


Just ikväll bestämde hon sig för att inte gå in - trots att Häkkinen gol som en tok efter henne. Hon lockade KoolaViola med sig och sprang till skogs. KnasLippe är en av de få som jagar Totsie när hon känner för det.


Förutom småkryp och blåbärsris är det ormbunkar som lockar denna pulla. Partners in crime tog alltså en extra sväng ikväll, men tillsammans med tuppen och talibanen fick vi in två nöjda rymlingar i hönshuset.

Jag bara älskar mina höns! :-)

5 kommentarer:

Lippe sa...

Jag tror de älskar att bo hos dig!!!
Har ett inlägg hos mig om det här inlägget som gör mig mycket ärad och tacksam över att vara din vän ♥

Snäckskalsdalen. sa...

Vilket hönsliv! Så härligt. Får dom gå med ner till havet?

Lippe sa...

Gå ner till havet!!!? Det tycker jag att vi ska kräva!!!
Att dom får alltså...

Anonym sa...

Vilken underbar kvällssaga, älskar dina katt- och nu hönshistorier. Ha det gott! / Lena

Baronessan sa...

Om jag hade en sån fin fluff-rumpa så skulle jag också vända den mot kameran!