söndag 16 juni 2013

HH

Härlig helg tillsammans med goda vänner i Sverigelandet!

Anne med e och photografer Ash tog emot oss på sin ö.
Väldigt najs kan jag tala om. Kul, gott, roligt, knäppt, sömnigt(?), galet och himmelens trevligt!

I Östhammar har de planterat......virkade blommor! 
Överallt! Ganska fint, eller i alla fall kul :-)

Dom kan ståta med ett utegym i parken också, det ni!
 Jag hoppade över dagens *harkel* pass,
men det fanns andra hurtbullar som var på.....G?

Vi bodde väldigt grönt och fint, sov som små(?) grisar i egen stuga.
Sov så bra att Mannen måste väcka mig tre(?) gånger på lördag morgon.

Rabarber/jordgubbspaj åts (av vissa) med oceaner av vaniljsås
och (av andra) med slev. Alla sätt är bra när det gäller mumspaj!

På bakluckeloppis fyndades serietidningar - Agent X9 

En god toast skagen och årets godaste glass - pistage + 
marsipan/choklad avnjöts i Öregrund.

Jag tog en simtur medan värdfolket sov.
Jag försöker inte simma hemåt även om det ser så ut.

Racer-Anne-med-e tog en tur med vattenskidorna :-)

Och efter ännu en delikat middag satt hon och plockade i sig
kalla kokta potatisar som en del äter chips. Konstig men underbar.
Kvinnan alltså, inte potatisen, den var bara god.

En  härlig helg med härliga människor (och djur), fint väder (med undantag för hällregnet klockan sex i morse när vi skulle hemåt), god mat och dryck och skratt nerifrån magen :-) Vi satsar på en repris i augusti!

4 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Jag vill gärna tro att rollatorer och friidrott inte har så mycket gemensamt. :-)
Så härligt ni verkar ha haft det! Kokt kall potatis är chips i sin ädlaste form. :-)

Hovdamen sa...

Kalla kokta färskpotatisar kan jag också sitta o mumsa på som godis! (om jag nu hade tillåtit mig en dylik kolhydratladdning vill säga....jag ÄLSKAR färskpotatis i alla former)

Vilken helg ni verkar ha haft!

Snäckskalsdalen. sa...

Härlig helg! Gott att vara hemma igen.
Solcellslampor har jag också köpt men dom ligger kvar inne. Bra du skrev det där med onoff knappen!
Kram

Anne sa...

Tack för att ni kom! Nästa gång ska jag beställa bättre väder även till hemfärden. :-)