måndag 24 juni 2013

Olika äro livets lotter.

Mannen har semester.

Jag jobbar.

Blåöga ska sanera lägenheten från smink, flaskor, burkar, hårspännen, temuggar, nagellack, saxar, smycken, solglasögon, topz, minipenslar, smink, strumpor, träningskläder, teskedar, tomflaskor, papper, tidningar, smink, bortklippta prislappar, tomma (ja, i pluralis) hårfärgningsaskar och lite annat jox som ligger överallt Hon tycker att det är ett tuffare jobb än vad mitt är och jag kan bara hålla med henne.

Sedan åker hon bort. Ska börja jobba ute i skärgården och åka till Åbo med sina knän. Inte ett år för tidigt.

Hur många har semester nu?
Hur många med tonåringar hemma har det och se ut som hos oss i stan?

5 kommentarer:

Singelmamman sa...

Jag har inte semester ännu. Och mina tonåringar är hemma till idag. Hur det ser ut på deras rum vet jag inte men det är deras problem.

Ezter sa...

Jag har varken semester eller tonåringar. Däremot har jag en j-la röra, måste skärpa till mig idag!

Baronessan sa...

Tonåringar har jag haft ett gäng.... *suck*

Paradiset Kaos sa...

'Börjat min semester idag och nog märks det att det finns en tonåring hemma

Anonym sa...

Singelmamman: Om det ändå bara gällde hennes rum..... ;-) /Venus