lördag 8 juni 2013

Onödigt vetande

Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det här, men medan jag såg på prinsessbröllopet på tv konstaterade jag att Madde inte hade samma slöja som sin syster och mor hade haft när de gifte sig.

Expertkommentatorerna upprepade däremot flera gånger att det var samma slöja. Jag påpekade(?) att det inte var det! (inte ens kissorna lyssnade).

En och en halv timme in i programmet kom en rättelse, det var inte samma slöja. Jag sa ju det!

Och varför kommer jag ihåg sådant?
Men jag minns inte var jag lagt biljetten inför söndagkvällens resa.

5 kommentarer:

Lippe sa...

Selektivt minne? ;)

Knasterfaster sa...

Vilka dåliga experter! Jag såg också med en gång att det inte var samma slöja. Det kallas bildminne.

Shamrock sa...

du är som jag -dvs hedersmedlem i klubben för oviktigt vetande

Anonym sa...

De borde ha lyssnat på dig från början. Jag kan också en massa som inte behövs kunnas enligt experterna. Sedan har jag vissa luckor åt andra håll.

Hovdamen sa...

Ha, ha, sånt där kallas värdelöst vetande, konstigt att man kommer ihåg sånt man inte behöver komma ihåg o vice versa.