söndag 23 juni 2013

Sååå skönt!

Men bara fram till halv nio (kanske tidigare, vad vet jag), sedan blir man solstekt.


Att sova ute är verkligen min grej. Igår kväll blåste det lite ännu så jag hörde havet slå mot berget. Halv fem i morse vaknade jag dock av att Häkkinen satt och gal inne i hönshuset. Vet inte vad han fått för "fel", det var andra morgonen idag, men annars säger han inte ett kackel före jag släpper ut honom. Kanske han firar midsommar, vad vet jag. Nåja, jag öppnade luckan. Han steppade ut men hönorna ville sova vidare på sina pinnar. Liksom jag i min utesäng :-)

Visst är en bit jordgubbstårta till frukost helt okey på en söndag?

4 kommentarer:

Singelmamman sa...

Hade jag haft tillgång till jordgubbsrårta idag hade jag också tagit en bit.

Hovdamen sa...

Så mysigt att sova ute, lite avundsjuk blir jag allt!

frk. Figenschou sa...

mine besteforeldre spiste kake til frokost hver dag!
Og så ordenlig mat utover dagen.
Så du tar bare opp en gamme tradisjon. Kjør på!

Agneta sa...

Jag vill också kunna sova utomhus. Bästa sömnen ju!