onsdag 12 juni 2013

Vilka dagar!

Helsingfors - strålande sol och folk som satt och fikade i hela Esplananden


Jag bara älskar min huvudstad, nära till allt, havet, esplanaden och vackra byggnader vart man än tittar. Efter lite butiksflanerande gick till ett av mina favoritställen - Santa Fe - för lunch. Helt plötsligt blev det ett himla pådrag runt omkring mig. Restaurangen ligger på en innergård vid Alexandersgatan och där sprang folk runt som yra halvhysteriska höns medan jag åt min sallad i lugn och ro. Den lilla blonda tjejen med DD-kupa och en tröja med texten Plastic Surgery Center var mest hysterisk och höll på och peka ihjäl sig upp mot himlen!?
När jag kom ut på gatan såg jag varför:


Det brann där uppe på plastico! Säkert botoxtunnan eller silkonlagret som tagit eld. Hela gatan var avstängd, poliser, brandbilar och fyra ambulanser på plats, flera fördes ut på bår, tre av dem var karlar!? Kanske de körde med penisförlängningar också, vad vet jag.

Jag tog mig till "mitt" sjukhus. Fick veta att min halvgud-smärtexpert-överläkare var i Berlin för att lära upp nya experter. Hmpf. En annan läkare skulle ta hand om mig. Jag bestämde mig på stört att jag inte gillade det och att det inte skulle gå bra. Ni vet, det halvtomma glaset.

Nå, med facit i hand, det gick fem gånger fortare, jag skrek inte alls för det var över innan jag fattade att han egentligen börjat, kände bara några lätta(?) stick. Okey, jag är fortfarande lite skeptisk. Det känns inte som tidigare, men värken är borta, så nu hoppas jag bara att denna "lindrigare" variant håller lika länge som det brukar.

Hemresan gick bra, sov ju inte en blund på de 11,5 timme jag hade hytten, men jag läste ut två väldigt bra böcker! Gud vad skönt det är att vara hemma!

1 kommentar:

yoedha sa...

wew...
Like your post :)