onsdag 5 juni 2013

Vore tacksam för ett svar!

Vad sjutton har hänt med mitt vänstra knä?

Måndag. Åker färja, buss, spatserar på stan, sitter ner för långlunch, går runt i butiker, åker buss tillbaka till Kapellskär. Pang!

Ska resa mig upp i bussen när vi är framme. Knät värker helt plötsligt så förbajjat och jag kan inte räta ut det, ännu mindre stödja på det när jag ska gå ombord.

Värken tilltar och väl hemma i sängen måste jag ligga/sova med det böjt. Jag kan räta ut det men värken under de korta sekunder det tar att göra det gör att jag avstår. Värker hela måndagen och i morse var det ett rent helvete. Har aldrig känt så tidigare, aldrig haft värk och varken jag eller Blåöga kan minnas att jag råkat ut för något under måndagen i Storhålan. Det bara kom där på bussen, när jag satt stilla.

Så. Fundera på det ni medan jag åker till Simskäla och hämtar hem Knaster och Faster.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Du har naturligtvis fått vatten i ditt knä, kan ha med åldern att göra

Mässkalle

Singelmamman sa...

Doktor Mässkalle! Ingen aning. Det tråkigaste svaret är att du sträckt ledbandet eller vad det heter. Eller akut artros. Fast nä jag har ingen aning.

Gafflan sa...

Inflamation?

Ezter sa...

Överansträngt det? Inte på bussen då, utan innan.

Lippe sa...

Så där kan jag också få ibland och det försvinner lika plötsligt som det kom! Hoppas du har samma för då borde det vara borta typ.....NU!
Kram ♥

Baronessan sa...

Du har väl som jag blivit gammal! Det säger den där skit-sjukgymnasten jag går till. Det är utslitet, går inte att göra något åt. Någon mörk kväll ska jag klappa till honom över knäna med en bräda. Sen ska jag säga: oj vad gammal du har blivit.

Fru Venus sa...

Baronessan; HA HA HA HA! :-) Min dag är räddad!

Mammy sa...

Aj!! Sa det verkligen pang?
Ett ledband som gått av??
Kolla upp det omedelbums. Leder är inget att leka med. Hoppas du blir bättre och att det säger pang igen och smärtan bara försvinner!!
Hälsningar hon med en knäprotes :D