tisdag 2 juli 2013

Gräsänka

Jag är gräsänka en sväng igen. Vid halv två inatt kommer Mannen att pusta sig upp för backen.

Det betyder att jag kan göra vad jag vill ikväll. Som om jag inte kunde det alltid liksom...

Jag borde koka mer mat åt hönsen, baka mitt lunch-fröbröd, plantera tantblommorna som fick en ny kruka igår, stryka och hänga upp två draperier och laga en liten men varierad och näringsriktig middag.

Jag vill - vilket är en helt annan sak - ligga i solen på berget en stund, prata lite med hönsen, gosa med kissorna, äta ännu en specialräkmacka till middag och sedan lägga mig ute på dagbädden och frossa i choklad och läsa innan jag tittar på Morden i Midsomer och sedan slocknar ute igen.

Jag ska fundera på mina valmöjligheter.



He he he...

1 kommentar:

Ezter sa...

Inte mycket att fundera över, gör det du vill!