lördag 13 juli 2013

Vi satsar...

...på en prima dag idag.


Sovmorgon, nu lita talkoarbete nere i "parken" och sedan far vi ut med båten. Strålande sol och minimal vind bäddar för en sjön dag i konservburken. Vi ska även rusta en liten packning inför kvällen (förutom dagens matsäck och SOLSKYDDSKRÄM) då vi ska till grannkommunen-ön för att mingla lite i fina skärgårdsbyn Degerby och lyssna på Monaco Blues Band. Känner att det blir en sovmorgon även imorgon.

Först måste jag ta ett snack med Snäckan. Jag/vi är osäker på om hon är sjuk eller bara bestämt sig för att ruva. Hon har legat i sitt "hus" sedan nio igår kväll. Inte bra, oavsett. Tyvärr är hon inte så mycket för att prata just nu. Heller.

2 kommentarer:

Vero sa...

Vi har lika härligt väder vi. Ska ta mig ut snart. En kopp kaffe till bara. Jag tog sovmorgon idag och det var behövligt. Svante jobbar och han försov sig. Hihi.

Ha en underbar dag och hälsa gubben din!

Rufsemaja sa...

Harregu vad jag älskar ditt berg! Inte alls avis! Paradiset på jorden!