tisdag 10 september 2013

En berättelse om oss och Samos i synnerhet, och Grekland i allmänhet. Del 2.

Dag 1, eller egentligen dag 2, resdagen räknas ju som en dag, vilket för mig är ganska obegripligt då man kommer fram klockan tio på kvällen. På vårt hotell var de bussiga och lät oss ta ett sent kvällsdopp i poolen. Varmt var bara förnamnet.

Vi vaknade 06.15. Dumt, jag vet, men vi kollade in stranden och havet, pejlade "hålan" som Mannen kallade byn/ministaden och köpte frukostbröd. Matade kattungen med ost och packade strandväskan. Dags för dagens första dopp.


Väldigt najs strand och väääldigt lite folk, passade oss som handen i handsken. För att inte bränna oss simmade vi mer än vad vi låg i solsängarna, förutom eftermiddagsluren under parasollet. En sovtimme helt i min smak.

Lite grekiska förrätter satt som en smäck!

När det gäller södernresor är jag glad att jag är 49 29 år. Jag har liksom inget annat att skylla på då jag före tio på kvällarna slocknar som ett ljus till AC:s brusande. Varke kväll, varje år. Det måste vara simmandet som tar musten ur mig oss.

Ser ni Mannen som guppar runt?

2 kommentarer:

Chrissan sa...

Så härligt ni verkar haft det!

Agneta sa...

Åååh. vill också resa bort. Och bada.