söndag 15 september 2013

Nattvak

Tänk hur man tror att det blir annorlunda när barnen flyttar hemifrån. Inget väntande, inga nattvak, inte samma oro då de blivit äldre och klokare.

Pfft.

Blåöga har varit ute med nya kompisar under kvällen igår. Och natten. Uppsala Kulturkväll/natt. Jättekul, för henne. Hon messade mig kl. 03.03 (02.03 i Sverigelandet) att hon var hemma, all bra och hoppas att hon inte väckte mig, och god natt. Bra så.

Guldlock jobbade hela natten. Stället där hon sommarjobbat ringde och undrade om hon kunde ställa upp. Finansminister som hon är tackade hon ja och jobbade kl. 22.00 - 05.30. Messade mig kl. 05.51 att hon var hemma.

Jag har duktiga och ansvarsfulla barn. Är otroligt stolt över dom.

Men sover, det gör jag inte.

1 kommentar:

Ezter sa...

Hög igenkänning! Men det är ack så skönt när det där sms:et kommer!