lördag 21 september 2013

Plötsligt händer det, faktiskt!

Solen skiner. Från en blå himmel. Jag vet faktiskt inte om jag ska tro på det, kanske drömmer? Sedan söndag kväll har det kommit över 90 mm regn och himlen har visat oss 47 nyanser av grått. Underbart att se solen igen!

Hönsen är fortfarande lite misstänksamma och står med näbben ut genom luckan och ser ut att fundera på om den blå himlen luras, de kanske blir dränkta i alla fall om det går ut?

Jag har haft en sovmorgon de luxe. Jag tror inte Mannen har det för han var borta när jag vaknade, puts väck bara? Totsie har däremot hållit mig sällskap i sängen. Kom in en som dränkt katt vid femtiden i morse och lade sig bredvid min kudde, där hennes egen ligger. Hon har valt att strunta i solen och sova vidare medan jag äter frukost i min ensamhet.

Totsie på sin kudde i vår obäddade säng.

Nu ska jag klä på mig, leta upp Mannen, handla med Blåöga, Skördefesta lite idag också och sedan hem och röja undan lite sommar till bastukammaren medan det är torrväder.

Hoppas ni får en fin lördag!

1 kommentar:

Frun sa...

Här blir det lite marknad och sen jobb.