lördag 19 oktober 2013

Det blev inte bättra med åren....

När barnen var små var väldigt många nätter oroliga, för min del.
Det var hosta, nio ögoninflammationer på ett år, utslag, klåda, växtvärk och tusen andra grejer.
Man sov lite på hälft, oroade sig för vad som skulle komma, beredd att stiga upp.

Man trodde att det skulle bli bättre när de blev äldre.

Moahahahaha!!, säger jag bara.

Min natt har varit "treåringsorolig", om man kan säga så.

Blåöga är kvar i sin studiestad Uppsala, men nu med en kompis hemifrån. Jag tror inte de har suttit i hennes korridorrum och spelat kort om vi säger så. *ujujujsuck*

Guldlock var ut på krog för första gången igår. Jag erbjöd säng på nära håll om hon inte tyckte det var kul, skjuts om hon ville hem m.m. Vad tror ni? Nä, inte ett pip. Och nu vågar man inte ringa nån av dom för tidigt. En tröst (?) är att flickornas farmor, 75 år, också var på nattklubb och kanske hade lite koll. Eller inte.

Nu skiner solen från en klarblå himmel och vi har sovit lagomfärdigt. Nu ska jag vinterfixa lite Dahliaknölar hos svärisrna, tömma Mannens bil och sedan börja rusta middag inför kvällens överrasknings-50-års-fest.

Ha en najs lördag!

1 kommentar:

Ezter sa...

Sömnlösa nätter fortsätter genom livet. Oron likaså!