fredag 18 oktober 2013

Men gud vilken bra idé!

Guldlock fyllde ju arton-myndig igår.

Ikväll ska hon tillsammans med kompisar gå till Arken för första gången (till skillnad från sin mor som försökte komma in åtskilliga gånger från sexton års ålder). Arken är stadens stora dansrestaurang, nattklubb och bar, och heter egentligen Hotell Arkipelag.

Då Arken ligger nästgårds med vår lägenhet - vi snackar krypavstånd - och jag inte varit och snurrat mina lurviga på väldigt länge, då erbjöd jag mig att komma med och festa runt med tjejerna!

Guldlock har inte kommenterat detta ännu och ögonbrynen är fortfarande höjda, men jag kan vänta. På svaret alltså.

4 kommentarer:

Singelmamman sa...

Arken! Jösses som jag festat där.

Vero sa...

Hahaha.... ja, du lär nog få vänta på det svaret skulle jag tro.

Adina har en önskan om att vi skall gå ut och äta när hon fyller 18 och att hon får beställa in sin cider själv. Tror jag tar med mig min morsa som stöd.

Hade dotra haft vänner så hade de säkert stuckit iväg ut och partat men nu nöjer hon sig med en middag tillsammans med sin mamma.

Ha en fin helg!

Mammy sa...

Hahaha!!! Va taskigt av dig!! :D :D

Jag har också partat på Arken. Men det är preskiberat, tack och lov!!

Grattis till dottern i efterskott!

Ezter sa...

Tror inte du är sådär jättevälkommen faktiskt....