fredag 1 november 2013

Saker som oroar mig

  • Mannen (?) började städa i sovrumsbyrån igår. Hittade inte min deo i morse. Undrar sa flundran vad mer jag inte kommer att hitta. Och vad han hittade?
  • Har jag jobb i januari eller inte? Att det ska vara så svårt att kläcka ur sig Bu eller Bä!
  • När kommer jag i smalkjolen? Mars 2016?
  • Orkar Blåöga med bussresorna till skolan nu när hon flyttat igen?
  • Kommer jag att klara mig med de enda spanska ord - Tapas och Vino i Barcelona? Eller är vino italienska?

4 kommentarer:

Ulrika sa...

I Spanien kan du nog bara klucka lite och höja ett inbillat glas mot munnen så får du nog ett glas vin vad än du kläcker ur dig.

Det är det fina med Spanska visiter, dom fattar allt. Även italienska vinord.

Ezter sa...

Har du deon i byrån????
Tror ditt ordförråd räcker precis lagom!

Anonym sa...

Men du är ju bara tjänstledig från ditt jobb nr 1. Du ska väl tillbaka dit, eller. Jamen väntas nu. Var det inte så att du fick tack och adjö därifrån?
Hälsar Lena.

Fru Venus sa...

Lena(?),
vad jag vet är jag fortfarande tjänstledig från mitt ynka 40% jobb.