måndag 11 november 2013

Shopping

Mannen - snäll som han är - shoppade sig farsdagspresenter i söndags. En snygg matta i ylle som var på rea-rea och som vi ska ha på  stugan under soffbordet, och sedan dessa som kanske var lite mer till mig än honom själv ;)


Och innan någon goes bananas som på FB igår så kan jag tala om att ja, det är sex stycken, och nej, det är inte den stora dyra grytan utan små portionsgrytor från Mio à la 3,50 styck i riktiga pengar. Och ja, de är gula - inte röda - då mitt kök och porslin är gult som solen med lite inslag av äppelblomsgrönt.

Imorgon ska det bli äppelpajgegga i dom till tisdagsmiddagen med vin.

2 kommentarer:

Jigglypuffan sa...

De är fina! Jag har liknande. Inköpta på Netto för 20 kr st. Har aldrig använt dom. Men ska, så fort jag kommit på vad jag ska ha i dem!

Gafflan sa...

Snygga grytor!