fredag 3 januari 2014

Ni vet sådana där röda sockerglaserade äpplen på pinne?

Så kommer jag att se ut imorgon.

Jag ska på finaste festen i Sverigelandet då allra finfinaste Singelmamman fyller lagom jämnt.

Just plockat fram kläder. Byxor för en gångs skull. Drog dom på mig och kikade i spegeln. Dumt. Väldigt dumtdumt.

Mitt norra öga skådade den svarta pinnen som är uppkört i äpplet. Högst upp på pinnen det röda globenstora äpplet. Runt och fyrtioelva gånger bredare än pinnhelvetet.

Och på toppen hamsterkinderna. Så tjusigt.

Tror jag ska önska en glasögonfri fest. De flesta i "vår" ålder börjar ju ha problem med synen. Hoppas jag.

4 kommentarer:

Veronica sa...

Äsch, kanderade äpplen är både läckra att se på och smarriga att äta, så du kommer att vara godaste kakan på festen! Pöss

Hovdamen sa...

Det är säkert inte så illa som du själv tycker o om så är fallet (vilket jag inte tror) så är det ju onekligen så att vi ser VÄLDIGT dåligt på gamla dar;-)

Ezter sa...

Du inbillar dig!

Katarina sa...

Jag tyckte du var jättefin. Du har ju ursnygga ben och den röda blusen var superläcker.

Och förstås - snygga röda skor som pricken... under? i:t. :-)