torsdag 13 februari 2014

Jag hade en gång en Man

En Man som pratade med mig, ville göra saker (av blandad sort) oftare än nu, och som var lite nyfiket på G mest hela tiden.

Jag har kvar samma Man men nu har han hittat nya intressen, eller egentligen, en ny. Jag är numera den andra kvinnan. Eller är det den första och så är den nya älskarinnan?

Den nya är i alla fall lite kantig av sig (inte rund som jag), svart, behöver lite extra energi nu och då (vem behöver inte det?) och hon är en size zero, alltså i storlek med ett A5:ans kuvert. Kanske lite mindre.

Hon ryms i hans hand och är lätt att ta med sig. Vad han än blir intresserad av så är hon med på noterna. Från tidig morgon till sen kväll (då jag somnat för länge sedan), och han hittar nya bra(?) sidor hos henne hela tiden.

Okey, han har inte glömt bort mig helt och hållet. Ibland köper han choklad åt mig men jag har räknat ut att det är bara för att jag är tyst medan jag äter den.

Mannen och hans minipadda. Hur kan man bli så förbannat beroende av en liten platt teknisk pryl? Inte en bok är läst sedan den kom in i hans liv, inte en promenad är gådd. Jag önskar hon blev sjuk.


Apropå sjuk. Min laptop - som används väldigt sporadiskt nu för tiden - minikraschar en gång i kvarten :-(  Kommer upp en ruta och så står det något om att grafikrutinen störs? Och så försvinner musen. Ja, inte själva musen, men markören, och så måste man starta om. Tips? Tips x 2 gärna.

4 kommentarer:

Ezter sa...

Inga tips! Min uppför sig själv illa. Blir svart- Stänger av sig. Blinkar. Felmeddelande osv

Realisten sa...

Låter ungefär som jag och min iPhone. :-)

Tantaluran sa...

Du väntar nog på tipssvar från mig va?

Backa systemet (lätt att säga men be någon datakunnig närboende hjälpa dig).

Du tappar det senaste du gjort medd är väl värt det om datorn går igång!

Jigglypuffan sa...

Hittade en app som talar om hur mycket tid man spenderar på att sitta och stirra på sil lilla skärm, mannen ville inte installera den. Var en skitapp enligt densamme,,.hm!