tisdag 4 februari 2014

När Mannen är borta

dansar råttorna på bordet. Nej, men kattorna, och det gör dom när han är hemma också.

Nä, men jag sover som en kratta och drömmer vansinniga saker.

Under morgonnatten drömde jag att jag flyttade till Lund med en ny karl(?). Han var väldigt ivrig och kär, byggde ett nytt hus åt oss på bara några timmar och tapetserade snett med världens fulaste tapet.

Vi fick barn, en flicka som jag trodde hade Downs syndrom, men alla(?) våra barn skulle bo någon annanstans då han ville ha mig för sig själv. Under hela drömmen stod jag lite på sidan av och undrade HELA tiden vad fan jag gjorde där?

Jag steg upp bra mycket tidigare än vad jag hade tänkt då jag har en förmåga att fortsätta på samma dröm trots att jag varit vaken en sväng.

Säkert inget fel på Lund, men Mannen, kom hem!

2 kommentarer:

Monica sa...

Oj, oj....tänk vad mycket som ""finns" i Fruns huvud!
Önskar dig en bra dag!
Kram & vink från mig.

Ezter sa...

Häromnatten var jag och 3-4 andra bloggare hemma hos Black Iris. Hon bodde jättefint. Men jag förstod aldrig varför vi var tvungna att hänga om hennes tvätt?