onsdag 19 februari 2014

Om?

Om jag var mindre, skulle min kroppsvärk vara hälften av vad jag har nu? Jag tänker, mindre kropp, mindre värk, eller? Tror jag är feberfri idag iallafall, alltid något.

Man skulle kunna tro att jag hunnit läsa en massa nu när jag vandrat mellan soffan och sängen, men nej. Finner ingen ro. Funderar. På tusen saker.

Om detta väder fortsätter, kan vi flytta ut till stugan redan i mars? Det skulle väl vara första gången Gud hör mina böner i sådana fall.

Om jag förbereder mig mentalt kanske jag överlever läkarbesöket i Åbo om ett par veckor? Fan tro´t då jag minns hur jäkla ont undersökningen gjorde 2005 (död tå, karpaltunnelsyndrom?).

Om jag skulle ta och rycka upp mig nu, ingen har dött av feber och kroppsvärk, och imorgon ska jag på jobb!

Allt väl med er?

2 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Usch då, är du sjuk, det låter mindre kul. Hoppas du känner dig bättre väldigt snart. Ska du till Åbo också, det är mycket nu. Stackars dig. Tänk om ni kan flytta ut till stugan snart - hoppas!
Kramar och krya på dig!

Elle sa...

Fullt upp med saker som ska fixas och klaras av, men annars är det väl ok med mig.
Idag lyckades jag komma in i din blogg - alltså är dagen räddad i vilket fall som helst!
Krya på dig!
Kram <3