söndag 6 april 2014

Hönsbekymmer?

Öronen väckte mig tidigt idag, vilket inte förvånade mig alls. Däremot måste jag skaffa mig starkare värkmedicin.

Eftersom jag ändå var uppe gick jag ut till hönsen för att ta ett allvarligt snack med dom. Jag är lite orolig.

Tuppen gal inte. Hönorna värper inte och ingen av dom vill vara ute i det fria.

Faster sa att det var för kallt.
Knaster är sur då det blivit parkering där hennes djungel låg förra året.
Häkkinen sa att det inte var någon id'e att gala då vi vaknar före honom.
KnasLippe vill ha mer skalade solrosfrön.
KoolaViola vill att Totsie ska värma henne i redet.
Snäckan vill sola. I lä.

Jag tycker inte det förklarar bristen på ägg.


2 kommentarer:

Keiju sa...

Hönsen behöver bara fatta att det är vår.
Har du kokta ägg kan du ge skalen till hönsen, då de innehåller kalk som behövs för att tillverka nya skal till äggen. Ge dem INTE skal som inte varit kokta, då är risken att de börjar hacka i äggen..

Mammahäxan sa...

Fina vän! Stackars dig o ditt huvve. Om hönor vet jag inte mycket. Bara om mänskliga sådana. Men det jag vet är att du är en underbar hönsmamma;)