onsdag 2 april 2014

Shit happens och annat paller

I det stora hela är jag en positiv person som ser bra saker även i det lilla, enkla vardagliga. Idag är inte en sådan dag.

Jag är - kanske lite väl ofta - villig att ge folk en chans att visa vad de går för, även om jag innerst inne vet att det kommer att bli en mindre katastrof och i sista ändan kommer att drabba mig på ett eller annat sätt. Som jag har gått på dom nitarna men alltid tänkt att vi tar ett helvete i taget och sen går vi vidare.

Just idag önskar jag att jag fått den chansen, men icke sa picke. Nä nä, bäst att kolla om det kanske finns någon där ute som till pappers kanske är liiite bättre, med rätt bakgrund och kontakter. Jag blev så jävla lack idag!

Tänkte, jag skiter i allt, lägger mig i soffan, pillar fläsksvett mellan traktordäcken, pimplar vin och äter ost utan osthyvel. Kanske gör internationell karriär på Animal Planet som Kvinnan som kunde tala med höns.

Men jag gör ju inte det. Inte idag i alla fall, för idag var jag till stan en sväng och passade på att väga mig.

- 3 kg på knappt sex dagar.
Jösses vad löst skit jag måste ha i kroppen som lite dricka kan locka ut.

3 kommentarer:

Singelmamman sa...

Trist besked. Men jag fortsätter att hålla mina tummar. Och tre kg minus på sex dagar! Jag gör vågen!

Monica sa...

-3 kg på 6 dagar!!
Vilken sporre!
Heja, heja!

DDT sa...

Jag buar lite åt inskränkta människor. Hurrar lite för viktraset och fantiserar redan om hur programmet "Kvinnan som kan prata med höns" skulle kunna utformas. Alla skulle väl vilja se ett program där ängsliga kycklingar och neurotiska hönor förvandlas till harmoniska individer i hönsgården? Det kan väl inte bara vara jag?