onsdag 21 maj 2014

Springa sig lite 1

Jag har fått en Lärdigspringamanul av en av mina favoritbloggare, The fat lady sings (tyvärr kan jag inte länka på plattan, men hon finns i min blogglista).

Av någon anledning kände jag att, varför inte?

Nåja, idag började jag. Mitt på dagen i värsta hettan. Lite osmart.

Med fusklapp i handen, strumpor i springarskorna och klocka på handleden började jag 5 minuters rask promenad som uppvärmning. Det gick bra. Sedan började det, 60 sek spring varvat med 90 sek promenad. Gånger 8. Totalt 20 min har manualuppfinnaren räknat ut.

Jag kan tala om att det kändes som två timmar. Och 60 sek är länge.  Ja, inte om man har 60 sek på sig att duscha eller äta en kaka Fazers blå. Men springa. Eller lufsa lite fortare kanske stämmer bättre. 4 gånger tittade jag på klockan, varje gång. Alltså var femtonde sekund.

Men jag sprang. Och gick. Och svettades och flåsade. Och drog lite i min axelbandslösa bikiniöverdel.

Det kanske inte var så smart att springa i lilla fladdriga strandkjolen och bikiniöverdel, men jag tänkte två flugor på smällen, spring och solbränd. Dessutom var det smidigt att kasta sig i havet sen. Det behövdes.

Det var skitjobbigt, skittråkigt och skitvarmt.

Men jag gör om det imorgon. På morgonen.

10 kommentarer:

Mammy sa...

Fy fasiken va duktigt gjort!!
Ta inte i för mycket i början. ;)

Jigglypuffan sa...

Fnittrar åt den fantasibild jag får av en yppig kvinna iförd minikjol och axelbanslös topp frustar sej fram genom skogen. Högröd, flämtande snubblar hon envist fram över stock och sten samtidigt som hon försöker hålla fast bikiniöverdelen :-D

Anonym sa...

Jättebra gjort!

Det finns en app som heter Get Running. Den är mer generös än din manual i början - det är mycket snabb gång och liiiite jogg. Passade mig alldeles förträffligt när jag startade.

Lycka till!

Evas Kvarnaro sa...

Det där lät svettigt, pust jag blev trött bara av att läsa raderna. Men det var roliga rader.
Ja bättre göra det tidigt på morgonen då det är svalare.
I lördags sprang min sonhustru Göteborgsvarvet. Det var hett som fasen, många svimmade och fick ges hjärtmassage, en dog (ung)
Vad är det som händer ? Måste man 'ta ut sig' till max, är det bra?!
Ta det lugnt, må gott/ Eva

Singelmamman sa...

Så jävla bra gjort! Heja

Sus sa...

Grymt! Har du en iPhone kan du ladda ner Runkeeper. Den spar alla motionslopp du gör. Lite kul att ha kvar och se hur duktig man är =)

Jag började jogga på samma sätt som dig. Efter ett tag sprang jag 5 km! Jäkla känsla! För tillfället är jag bara lat.

DDT sa...

Vem faan kunde tro att 60 sekunder är så himla länge? Men det upptäcker man ju snabbt när man försöker springa dem.
Massa heja!!!

Stridstorpet sa...

Grymt jobbat, heja heja! Man kan ladda ner runkeeper på Samsungs telefon också (det har jag gjort).

Frun sa...

Du är så jävla bra!!!

Frun sa...

Du är så jävla bra!!!