tisdag 3 juni 2014

Status och attgöralista


  • Grått men inte speciellt kallt, blåsigt och höstkänsla(?)
  • Jobbiga folkdörmardrömmar avbröt min sovmorgon
  • Hönsen tror att altanen är deras nya hönsgård...
  • Hönsmat ska kokas och middag planeras
  • Blommorna ska planteras
  • Stugan ska dammsugas......igen
  • Vatten ska värmas till jättedisken
  • Ved ska bäras in 
  • Bastualtanen ska tömmas och bastufasaden ska tvättas/skuras
  • Groparna för grunden till nya utedasset ska grävas större *suck*
  • Fröknäcke ska bakas
  • En springtur och ett "dusch-dopp" i havet ska klämmas in
Det verkar som om både bok- och tidningshög får vänta till en annan dag. 

1 kommentar:

Snäckskalsdalen. sa...

Uuugh....mycket att göra, men det mesta är väl ändå lite kul. Igår natt drömde jag så där klart som man sällan gör och det var att jag och mitt kusinbarn hade gjort lottorad (heter det så?) och vunnit exakt 22 miljoner, alltså 11 miljoner var, det var så där kristallklart och jag frågade alla om det kunde vara sant och det var det. Och så vaknade jag....