torsdag 3 juli 2014

Fördelar med Åländsk sommar

Solen lyste visserligen med sin närvaro mest hela dagen idag, men lagom till middagen började det regna. Igen. Inte något år tidigare har jag plockat hammockdynor under tak och svept in min utebädd i presenning så ofta som nu. Skit.


Men, om vi nu ska vara lite positifa så kan jag faktiskt räkna upp lite som är bra:

  1. Jag behöver inte vattna blommorna
  2. Spindelnäten regnar bort
  3. Jag samlar en hel massa regnvatten till blommor, disk och "dusch"
  4. Flugfritt.....(chickenshit you now)
  5. Regnet städar bort pollendamm
  6. Jag kan ta en kort kvällsdusch samtidigt som jag går ut för kvällspinket. Om(?) jag går ut naken alltså.
  7. Betongblandaren blir rengjord
Ja, alltid mågot.

2 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Och vi får inget regn alls. Torrt som fnöske överallt. Storm har vi gott om däremot och det är inte så trevligt. Men inget regn = inga bär och ingen svamp!
Kramar

DDT sa...

Jag försöker tänka på kantarellerna. Men det finns faktiskt gränser för hur mycket man kan tänka på kantareller, har jag börjat upptäcka.