måndag 29 september 2014

Jag vet

Jag är urkass på detta just nu. Skriver nada och läser sporadiskt. Vem tog tiden? Jobbar mer än jag ska och när jag är ledig intar jag ordförandeskapet i klubben Hösäckar i soffhörn.

Nåja, lite har jag gjort. Jag har genomlidit årets värsta dag:




Halva årstiden är undanplockad i väntan på april. Surt. Som fan. Om ett par veckor måste även vi flytta in till stan, men jag (och kissorna) stretar emot in i det sista.

Annars. Höst, lite kallare i mitt badhav, endast Koola-Viola och Knas-Lippe värper, lungorna, alltså springandet, krånglar och jag ska operera foten på torsdag. Inte så mycket att hänga i julgranen alltså. I och för sig är jag relativt nyboinkad, alltid något.

Nä, nattjobb blev också (Nähä?) kommapåjobbnågratimmartidigare, så, höres.

3 kommentarer:

Jigglypuffan sa...

Jag vet. Som Singelmamman skrev, tror fan i mej ngn kortat av helgerna så det är färre timmar. Ganska övertygad om att de lagt de timmarna på arbetstiden oxå!
Hoppas du acklimatiserar dej till stadsliv vartefter och att det går bra på torsdag.(dubbelkolla så de tar rätt fot ;-)

Ezter sa...

Ja, det är tråkigt att "göra höst". Vi har rivit förtält, lagt ihop golvet, i princip tömt husvagnen. På lördag åker vi ner för sista gången i år, söndag lämnar vi den på verkstan för fukttest...

September sa...

Jag är så dålig. På att ge dig resons och gensvar på det du skriver. Ändå läser jag allt med stor behållning. Önskar dig allt gott och lite mer tid.