lördag 3 januari 2015

Planer, oplaner och planer

Först hade vi planer, hotell och Singelmammanplaner. Sen blev jag ekonomisk, eller snål, hur man nu vill se det, och bestämde att vi stannar hemma och sparar pengar till senare i januari.

Helt plötsligt. Igår. Ja, då blev vi med väldans billiga Evitabiljetter och även inviterade till våra sommarstugegrannar i storhålan.

Nu är vi på väg. På andra försöket.
Försök nummer ett till Stockholm kl 04.30 gick oss förbi då färjan inte kunde komma i hamn på grund av stormen. Nu på väg till Kapellskär.

Ja, det gungar.

6 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Här har stormen lagt sig så då har den kanske gjort det på havet också. Det jobbar en ung man som heter Petter på Rosella. Det fick jag veta igår. Har Singelmams magsjuka lagt sig?

TantGlad sa...

Ja det här blåst på rätt rejält på sina platser. Även blåst hos mig i södra Norrland.

Önskar dig en fortsatt fin dag.
Hejsvejs.

Singelmamman sa...

Knasterfaster tyvärr är jag fortfarande dålig. :-(

Snäckskalsdalen. sa...

Ha det jättebra!
Kram

Monica sa...

Hoppas ni har en toppenkväll i Stockholmo!
Kram M & C ♥

Hovdamen sa...

Usch, jag skulle inte vilja vara på havet i det här vädret. Evita däremot, den hade jag väldigt gärna velat se!

Njut av föreställningen!