torsdag 23 april 2015

Energi

Ska inte våren komma med generösa mängder energi till vintertrötta människor som bara längtar efter sol, ljusa kvällar och ljumma vårvindar? Den har missat mig i alla fall, den där energin.

Märkunderligt trött och slö. Okey, det kan bero på att hälsan är långt ifrån på topp, men viljan till energi brukar ju finnas även om kroppen säger ifrån.

Idag har jag väckt tuppen och Mannen, åkt in till stan, kör två maskiner mattvätt och en maskin sängkläder, gått på jobb, jobbat, mätt upp och inspekterat en lägenhet, besökt apoteket, uppvaktat en jubilar, värmt upp middagsrester och städat hönshuset.

Jag skulle ha velat vakna ute till fågelsång, påtat i land, pratat med höns och suttit på berget och tittat på havet. Och till det behöver jag inte så väldigt mycket energi. Mest tid.


3 kommentarer:

Gro sa...

Og med den lange lista over det du har gjort i dag, og så sier du at du ikke har energi? Du har jo vært sjuk for f....!

Nica sa...

Kunde jag ge dig några timmar till per dygn så .... hade jag sett till att du sov! :)
Sötnöt.

Fru Venus sa...

Somnar som ett barn före kl tio på kvällarna ;-)