torsdag 11 juni 2015

Hur man INTE läxar upp en katt

Känsliga läsare varnas för äckliga bilder i sin hjärna.

Kommer hem. På sovrumsgolvet (Mannens sida av sängen gudskelov) ligger en halväten liten mus. Allt från mitten på magen mot svansen ligger kvar. Inte mycket mus men uräckligt. Tänker, nu fan får det räcka! Tar Morriz under armen (även om jag är ganska säker på att det är Totsie taliban som är skyldig ) och går in i sovrummet, släpper ganska hårdhänt ner kattskrället bredvid musresten och säger argt:

"Vad fan är det här? Vet du hur äckligt detta är, stryk skulle du ha! Och vad har du tänkt göra åt det här nu, va?"

Morriz tittar på mig, tittar på mushalvan och käkar sedan upp den. Säger kurr och går och läger sig i soffan igen.

Jag måste ha en annan taktik till nästa gång känner jag.

4 kommentarer:

Maria sa...

Fast det var väl snällt att han käka upp den så slapp du ju städa upp?!?

Fru Venus sa...

Mmm....men sen vill han sova näsa mot näsa med mig....

Snäckskalsdalen. sa...

Man ska nog inte tänka så mycket......när man gosar med sina katter eller dom gosar med en själv....Vill inte förta det hela men Nissa hade in en vattensort för ett tag sen och dom är STOOORA.
Hej svejs

DDT sa...

hahaha, vad glad han måste ha blivit för sitt extra mellanmål.