måndag 21 september 2015

Krusa lite

Vägen till mannens hjärta går genom magen sägs det. Nu är det jag som behöver ta mig in där för det har jag redan gjort, nej, det är Balthazar.


Min lilla vita vimsiga tupp. Balthazar.

Han ska nackas säger Mannen. Har sagt det i åtta veckor. Vi ska ha bara en tupp, Gottfrid. Jag vet. Men professor Balthazar har blivit så fin.

Så jag stekte köttbullar åt Mannen idag samtidigt som jag bad honom gå ut och titta vilket fint badkar lilltuppen har grävt åt sig i jordhögen.


Jag vet inte om han ändrat sig men köttbullarna är slut.

Visst kan man ha två tuppar?

6 kommentarer:

Susjos sa...

Vägen till mannens hjärta går via magen..visst är det väl så?! Bra där!!!

Realisten sa...

Balt...Balt...Balthazar. Klart ni ska ha kvar en tupp som har fått ett så coolt namn.

Realisten sa...

Alltså, nu kom jag på en sak. Borde ni inte ha en tupp som heter professor LGWP också? Om du förslår det så kommer Mannen att godkänna tre tuppar till och med.

Ezter sa...

Känner mannen sig hotat av att det finns två tuppar till??? ;)

Nica sa...

Beror på hur mycket de slåss, eller påverkar gruppen, säger min hönsexpert :) Pöss på dig!

Snäckskalsdalen. sa...

Tack, snälla, för fint vykort som kom idag! Hör av mig senare! Såg jättehärligt ut!
Kramar