söndag 21 februari 2016

Prima

Prima dagar och prima helg :-)

Jobbat ett par dagar, slappat på stugan hela helgen och fyra tidiga kvällar haft förmånen att ta hand om våra höns + de andra hönsen som bor i "vårt" vinterboende. Oj som jag saknar dom!






Pensionärerna Baronessan Berit och Snygg-Eva var hur lugna och coola som helst, satt snällt när jag klappade dom.

Hulda, Timsan och Vimsan har växt som sjutton och snygga Balthazar har ingen aning om att han blir nackad vilken dag som helst :-(

Kurt-Snorre Gottfrid är nog den enda som känner igen mig, eller rättare sagt min röst, och kommer när jag pratar :-)

Åh, snart kommer dom hem till blåbärsskogen!

4 kommentarer:

Ezter sa...

Skönt att det går mot varmare tiden :)

Snäckskalsdalen. sa...

Jaaa, du och dina fjäderfä! Ni är som ett, det har jag förstått! Så roligt att dom hänger med och snart blir det dags, eller hur.....?! Går fortare än man kan ana!
Kramar

Jigglypuffan sa...

Snart vår :-D Hur går det med väskjakten!

Agneta sa...

Längtar halvt ihjäl mig efter våren! Påta i trädgården, greja i växthuset, hänga tvätt utomhus, dricka kaffe i solsken ... Åh! Kom nu, våren!