söndag 24 april 2016

Jag vet...

Jag har varit på äventyr, lite halvhemligt äventyr. Följande samtal utspelade sig tidigt på fredag morgon när jag visade mina fynd från kvällen innan;

- Men va fan, du skulle bara hämta tre hönor!
- Jag vet...
- Här är ju en tupp också!
- Jag vet.
- Och vad är det här lilla svarta, en koltrast? Men Venus....
- Jag VET!
- Men....en kyckling! Den är alldeles för liten för att resa.
- Jag veeet...
- Det går inte att skicka dig ensam någonstans *suck*
- Jag vet.

Med tanke på att jag har ett ganska bra ordförråd var detta samtal inget att skryta om, jag tror jag förlorade just den här diskussionen.

Men det gör inget :-) Hela helgen har jag pysslat om mina nykomlingar, varvat med lite febersovande på dagarna.




Här är Tripp, Trapp, Trull och lilltippan <3

4 kommentarer:

Agneta sa...

Haha! Underbart ju. Och så söt den lille är! (Vill också ha!!!) :)

Jigglypuffan sa...

Som med alla småttingar önskar man att man kunde få behålla dem små! Ge dem Pippis krumelurpiller!

Jigglypuffan sa...

Som med alla småttingar önskar man att man kunde få behålla dem små! Ge dem Pippis krumelurpiller!

Susjos sa...

Hihi...ni två alltså!!