måndag 11 april 2016

När man måste välja

Mannen ligger hemma på stugan och dör förkylningsdöden och jag vädrar min svarta sorgoutfit och det är jättesynd om honom. Om du frågar honom.


Kruxet är att han är hemma på stugan. Med kissorna. Jag vill åka dit, alltså hem.


Men, vill jag bli smittad med en manlig förkylning? Nope. Inte, inte, inte.


Men jag vill heller inte vara kvar ensam i stan. Eller bli smittad. Eller lyssna på gnäll.


Så då är frågan, ska jag skicka över honom till grannen eller be honom tälta bakom hönshuset?


Jag ska fundera på alternativen.


Annars. Solen skiner som sjutton :-)

1 kommentar:

DDT sa...

Själv orkar jag vara snäll och omvårdande mot sjuka människor i ungefär 18 minuter. Sedan tar mitt tålamod slut. Så jag hade garanterat hållit mig undan om möjligheten fanns.