onsdag 7 december 2016

Fler dagar tack. Och timmar.

Jag har aldrig någonsin varit en vän av månaden november, tvärt om. December har alltid varit en myspysmånad, men inte i år.


Jag skulle göra vad som helst om vi kunde backa två veckor. Då kanske ett oskadat parkettgolv skulle hinna fram, liksom tre olika tapeter, en rulle av varje. Då kanske även rätt färgnummer skulle finnas i lager (hur man nu kan ha så många olika nyanser av vitt fattar jag inte, på en och samma tapet?). Med två extra veckor skulle jag hinna samla mer kartonger och packapackapacka.


Eventuellt också hinna med ett par dagar på ett hem för "nersvaga" så att jag skulle få vila upp mig.


Annars. En sketakul AW med kompisar, firat Finlands självständighetsdag (firat och firat, monterat överskåp, men i alla fall), träffat min lungläkare som gav mig en okeystämpel i baken och hittat Guldlocks julklappar hon skulle fått 2014.


Jag har också fått hem en specialhylla som en arbetskamrats sambo har snickrat åt mig, ni får se sen :-)


Jag har också fått världens bästa idé. Eller, jag tycker det är det, har inte riktigt fått bu eller bä av de andra ännu. Vi får se.

2 kommentarer:

Ezter sa...

Du måste väl hitta mer än en bortglömd klapp! Nu rör du ju i precis allt!

Susjos sa...

Tror vi är i samma situation med flytt på gång...jag är nära ett nervsammanbrott, haha!!...vi måste "bara" sälja radhuset först!! Puh!!!!!!!