tisdag 9 februari 2010

Det var nästan kört idag igen...


N och jag tog vår tidiga morgonpromenad idag. Eller promenad och promenad, jag halvsprang efter henne med mina stavar flåsandes som en 90-årig rökare med lungcancer och N "tog det lugnt" och sa att det inte "gav henne så mycket" men att det inte gjorde nån skada heller. Hon är snäll hon, N, som vill hjälpa mig att komma i form och gå ner i vikt. Riktigt snäll... Nå, jag håller med, det blir nog bättre sen när jag har harvat på ett tag. Men kombinationen kondis (noll), astma (hundra) gör det inte lätt för mig. Idag igen trodde jag att min sista stund var kommen, jag såg ljuset där borta i fjärran (nej, det var inte belysningen vid parkeringen). Ibland funderar jag vad jag håller på med egentligen. Men, men, jag måste få fart på fläsket så jag kan visa mig utan slatterbyxor och dunjacka nån dag igen. En bikini i normalstorlek på en strand i medelhavet vore inte helt fel ;-) Tills dess, njut av Myrthos Beach, Kefalonia, Grekland, våren 2008. *suckar djupt*

6 kommentarer:

Gafflan sa...

Jag har, på denna dag, så som du en längtan bort till ett varmare ställe :)
Jag tycker du är jätteduktig som tränar trots din astma. Som en liten uppmuntran kan jag berätta att när jag är på promenad med Fru H och vi tar sista backen upp mot mitt hus tror jag på allvar att jag ska döööööö! Varenda gång. Hon blir svettig men flåsar inte lika kraftigt som jag ;)
Heja dig !!!! :)

Fru Venus sa...

Tack gafflan, det behövde jag idag!:-)

Osloskånskan sa...

När åker vi?

Fru Venus sa...

osloskånskan: När som helst, säg bara till :-)

Märta sa...

Hemska dom där människorna som skuttar runt utan att ens bli andfådda medan en annan blir illröd i plytet och låter som en rostig blåsbälg.. Fast det är ju motiverande! Verkligen! ;)

evasol sa...

slatterbyxor ballar av stål stackars sjuka man