tisdag 9 februari 2010

Sch......

Jag lagade maten idag, dukade undan och diskade.
Vi har dämpad belysning i rummen och soffan belamrad med mjuka kuddar, duntäcke och filtar.
Vattenflaskorna står på rad på sidebordet och fjärrkontrollen ligger nära tillhands. Vita ljus står i vackra kristalljusstakar i fönstren och bästa gå bort kostymen hänger framme. Varma fuktiga handdukar ligger i ett fat vid sängbordet och annonsen är nästan färdig formulerad. Släktingarna är informerade och den "tråkiga döa " avdelningen på sjukhuset är varslad. Långa svarta bilen är bokad liksom en värmefläkt för att tina upp jorden. Nu väntar vi bara. Varför allt detta undrar ni?

Mannen i huset är sjuk. Förkyld. Ni vet ju hur det är då. Och man vet ju aldrig hur det slutar. Sch...


Träning idag: Japp! 45 minuter armémarsh i ottan, med stavar
Mat Idag:
Äggröra och bacon (Nähä?...)
Lite tonfisk + 1 apelsin
Lax med räksås och gröna bönor, sallad
Turkjoggis, grynost och hallon
2 glas vitt :-) :-)

Välkommen evasol! :-)

PS. Såg ni "Ballar av stål" på TV:n ikväll? Det såg härligt ut, och va de tog i!

8 kommentarer:

Rosings fan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Madlar sa...

Men stackars lilla maken, lova nu att verkligen pyssla om honom i hans lidande. Inte håna bakom ryggen, kan ge oanade konsekvenser på hans mentala hälsa.

Koola Viola sa...

Japp, vet preciis vad du pratar om *skrattar*

Tänkte bara sa...

Jag vet verkligen vad du pratar om.

Mollamaja sa...

ABSOLUT, håller med ;-) Men vad jag är avundsjuk på dina morgonpromenader! Önskar att jag orkade men nix....du är jätteduktig!

Gafflan sa...

Ja, herregud! Maken min har oxå gott och blivit förkyld, att han är näst intill död är bara förnamnet. FEM (5) gånger på 10 minuter talade han om för mig hur ont i halsen han hade och att hans näsa rinner konstant!!! Att vi andra i familjen,tre kvinnor dåra, är redigt snuviga och att vi hade två febriga döttrar hemma under helgen gills inte. Att jag springer och snyter mig stup i kvarten är ingenting mot att han säkert snöt ut lite vatten en gång i timmen, typ.
Får nog lyfta luren och ringa begravningsbyrån när som helst nu!
Ja se karlar ;) *skrattade mycket gott åt ditt inlägg*

Susanne sa...

ha ha min man ligger i samma nära döden upplevelse..... vi andra har en stor lidelse på nätterna pg av denna manliga hemska förkylningen...

Nina/Stjärnkraft sa...

*garvar*

Jag hoppas han kryar på sig, mannen, och att det inte var en p-rulle på någon dyr betalkanal du tittade på på tv. Eller kanske det helt enkelt var en liten freudiansk felskrivning mitt i eländet..?

*garvar ännu mer*