söndag 7 mars 2010

Konstiga saker x 2

Efter nyår började jag med LCHF dieten, och det gick ganska bra. Jag gick ner 6 kilo på 7 veckor. När vi blev utan vatten i en liten vecka så la jag av. Jag menar, diska bacon-stekpannor utan vatten, det är ingen höjdare. Min plan var sen, att jag skrotar det där i en 3 - 4 veckor då vi ändå ska till Budapest om en vecka, och där äter man ju bara Budapest-rulle, eller hur? Jag börjar på nytt när vi kommer hem, för det gick ju bra tycker jag. Nu har jag i 2 veckor mådat i mig finskt surbröd, lite pasta och kanelmandlar. Och vet ni vad? Jag har bara gått upp 200 gram!! Alltså, det jag tappade har hållits borta! Vägde mig idag efter en kanelmandel-tömning, och blev så positivt överraskad så. Jag ska verkligen ge LCHF-metoden en stor chans till.

Det konstiga nr 2? Idag har "riktiga" jag namnsdag, men bara i en finsk almanacka som ingen människa har. Men i alla fall. Grattis till mig x 2.

Välkommen till min saliga oreda, Knasterfaster :-)

7 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Åhh majj goddness! Här är man borta två (2!) dagar, och du spottar ur dej inlägg som bara rackaren! Jag håller tummar (i efterskott) och blir sugen på att åka till Åland en gång.
Tack gode guden för att du börjat blogga; en evig källa till glädje för mej!

Fru Venus sa...

*hamsterkinderna rodnar klädsamt* Tack, och välkommen tibacks! :-)

BrunettAnna sa...

Jag vägrar använda vågen för tillfället..
Men jag kan BOKSTAVLIGT talat använda uttrycket" ta på en höft" hur mycket jag gått upp/ner....(hahaha, varför skrev jag ens med ner???)

Jag har plötsligt fått tebax handtag..som jag var så nöjd över att ha GÅTT bort...jag är sjukt lat..

Men glad för din skull!!
Kramen Anna

Knasterfaster sa...

Nämen vilket sammanträffande! Mitt riktiga jag har också namnsdag idag, men i den svenska almanackan. Grattis till oss! Jag åt en kladdkaka för att fira dig och en semla för att fira mig. Hurra!!!

Fru Venus sa...

knasterfaster: *skrattar* tur att kladdisen var för mig, gillar dom bäst! Grattiskram till dig!

Monica sa...

Då säger jag grattis till dina bibehållna -6 och till din namnsdag :)

Ha en fortsatt fin söndag!
Kram

Christina sa...

Grattis på namnsdagen! Imorgon kan alla kvinnor fira för då är det internationella kvinnodagen vet ni ;o
Roligt att bli överraskad på ett så positivt sätt när det gäller vikten men jag tror faktiskt mycket på det där med LCHF, åtminstone fungerar det väldigt bra för många som jag vet.
Ha en bra söndag!