onsdag 10 mars 2010

Lite knäpp ibland

Efter en god middag igår, bästa-bästisen S kom på vår obligatoriska tisdagsmiddag med vin, tänkte jag satsa på en TV och bloggkväll. Med magen full av kycklingfilé fylld med Skimras färska getost med örter, lindade i parmaskinka och pestospaghetti med sallad, orkade jag inte mycket mer. När bloggandet var klart la jag mig tillrätta i sängen för att njuta av "Mentalist" (alltså Simon Baker) ;-) Sedan tidigare hade jag bestämt mig för att titta på Oscarsgalan, även om det slutade mitt i natten hos oss, kl. 01.15 :-( Mina favoriter Sandra Bullock och Jeff Bridges fick äntligen en varsin Oscar för bästa huvudroll. Naturligtvis kom de sist och det tog bara ett par minuter och så var det över. Jag torkade tårarna, är lite blödig inför gråtande tacktal där man tackar mamma, och stängde sen av TV:n. Och för det vakade man till kl. 01.15 när man sen ska stiga upp kl. 06.00. Ibland är man ganska knäpp. Men jag såg en massa fina klänningar.

1 kommentar:

Marie//Tekla Maräng sa...

Va Har Sandra bullock äntligen fått en Oscar!?
Vad roligt att läsa.
Låter som att du hade en härlig onsdag.
Kram:)