onsdag 10 mars 2010

Vem ska veta?

Jag sorterar tvätt och går in med lite rena kläder till "L", där även "J" sitter.

"J": Vet du vad mamma, "mannen" kom in med "L":s stringtrosor till mig igår!
Jag: " Ja, han trodde kanske att det var ditt hårband?"
"L" och "J": Mamma! Du är knäpp! Du fattar ingenting!

Det kan dom ha rätt i, jag fattar i alla fall inte varför man vill ha ett snöre mellan skinkorna!
Nu har vi en liten gyllene regel här hemma, inga string före man fyllt fjorton år, men en viss tolv (snart 13) åring väntar...



8 kommentarer:

Agneta sa...

Åh, inget är som väntans tider!

Monica sa...

Nej, det där med stringtrosor har aldrig varit min grej...Jag provade en gång för många år sedan, det enda jag gjorde var att dra i byxorna och försöka få ut tråden från arslet...Väldigt kvinnligt ;-)

Ha en fin kväll!
Kram

Knasterfaster sa...

Mina söner använder boxer alla tre. De kallar "vanliga" kalsonger,alltså sådana där helt normala (heter det brief?) för stringkalsonger och sådana vägrar de att använda. Bra att ni har en åldergräns för string!

Snäckskalsdalen. sa...

Hej!

Tack för de fina orden hos mig! Jag är jätteglad att jag upptäckt dig och din blogg. Du skriver så himla roligt! Det är ett nöje att läsa!

Kram
Agneta

Märta sa...

Städade nyss min troslåda. Kastade bort varenda string! Varför plåga sig liksom?

Mollamaja sa...

Hihhi. Om jag skulle prova stringtrosor men MIN rumpa så sklle jag aldrig hitta dom igen.....

Petra sa...

Bra det där, tror att man skall försöka skjuta på stingtrosor så länge det går.
Kram

Gafflan sa...

Stringtrosor, nej tack! Döttrarna vill inte heller ha dom. Alltså...nyfikna trorsor är det värsta jag vet så snörmodellen går bort :)