fredag 14 maj 2010

"Back in business", sa Zorra

"Jag fattar ingenting. Först släpar dom mig till stan och sen helt plötsligt ska vi till stugan igen. Husse och matte har lite bekymmer med att få lillmatte och mellanmatte med till stugan. "Fy vad äckligt, utedass", säger lillmatte. "Finns ingen dusch", säger mellanmatte. Nu är de båda utplacerade hos kompisar, och helt plötsligt satt de ensamma där i stan. Snabbt som attan blev korven och vinflaskorna nerpackade och utburna till bilen. Husse tog mig under ena armen och matte tog Tuffs, och trettio minuter senare var jag fri igen. Hem på söndag? Tsss... dom är bra dumma dom där människorna! Vi ses..."

4 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Stackars lilla pissen!
Är bilden tagen vid stugan.......? Med berg och tallar och vitmossa (ja, jag vet, nu kommer en del att säga att det heter renlav, men det finns väl inga renar på Åland?)....du milde så vackert....och så hav åt alla håll och kanter och en svart katt.....njuuuuuut...och hånglet pågår säkert för fullt i "stan".....tänk efter själv när du var i den ålern.....höhö

Knasterfaster sa...

Fru Venus verkar ha fått vårkänslor och det skall tydligen hånglas nu när det är barnfritt. Var glad att hon inte låter som en marskatt. Ha det bra!

Ninis sa...

Ja, man kan ju undra vad dom håller på med ;) att dom inte kan bestämma sig menar jag.

Anmaja sa...

Sicken en vacker katt!
Påminner om min Lusekatt, en svart skönhet.

Hadebra!

Anmaja

http://blogg.omakastengods.se