torsdag 13 maj 2010

Pittförlängare

Har ni någon som helst förståelse för dessa "pittförlängare", som jag kallar dom? Vuxna, medelålders män som med löjligt stora bilar, båtar och andra motordrivna "leksaker" för stora pojkar, försöker göra sig till mer karl än vad de är. Pick up:s som är så stora att de nästan inte får upp benet på det nedersta trappsteget, båtar enorma som stugor och de drar så mycket bensin att de oftast inte har råd att köra med dem, så de ligger kvar i hamnen och glassar. Varför tror dessa stora pojkar att de blir mera "man" om det har stora fordon? Jag vet, det finns män som har dessa stora fordon som ett genuint (och dyrt) intresse, och det är okey! Men männen som leker allan ballan för att bilen är större än den som grannens tjugoettåring har, och tror att vi kvinnor väljer karl efter bil eller båt? Patetiskt. Eller?

September, du är så välkommen :-)

11 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Nej usch jag tycker de är pinsamma. Jag skulle gömma mig under en filt om jag blev tvungen att åka med en sådan bil eller båt. Absolut patetiskt!

Ninis sa...

Jag håller med knasterfaster. Det är så pinsamt med så'na män att jag måste titta åt ett annat håll!

Göran sa...

Jag tror bara du är avundsjuk. Du ska vara glad att din gubbe har moped och att du och ungarna får åka med bak på cykelkärran när ni drar iväg på semester;-)

Renée sa...

HATAR dom!!! Så patetiska små pitt-män med alldeles för få hjärnceller i skallen, eller hur?

Malla sa...

alltså, jag åker nog hellre i en liten eka än i en sån där storbåt. nä, pinsamt är det faktiskt. tror en del äldre köper det för att de har kris :P

Anonym sa...

Min guube hade en liten sketen Atos förut. Vad säger det om honom?? Hmm Hmm...

Märta sa...

Orkar inte bry mig alltför mycket, men min erfarenhet när det gäller folk med stora båtar är att de mycket sällan är ute med dem. Antingen klarar de inte av att manövrera flytetygen annars blir det väl för dyrt.. Smart? Näe.. Imponerande? Knappast..
Har man däremot ett brinnande intresse struntar jag i hur mycket folk lägger på sina leksaker.

Camilla sa...

Det är när de kommer upp i viss ålder, då dom tvivlar på sig själv och måste få uppskattning överallt ifrån. De enda dom raggar upp med sina förlängare är ju .... just det! Och det brukar ju aldrig hålla. Tur man är 40+ kvinna!

tankar från mitt fönster sa...

Jag skulle sent omsider gå in o läsa bloggarna era o får se "pittförlängare". Associerade direkt till enannan del av mannen. Vet du att det finns såna? Män som går omkring med en tyngd fasthakad i organet o som successivt ska ökalängden med mm.
Men skämt åsido, bilar och nu även båtar är ju sammasak för en viss typ av män, inte alla dock!
Ha en skön fredag!
kram
/Pantertanten

Babsan sa...

*skrattar högt*

nillas liv på pinnen sa...

Finns många olika sätt att bygga på sin "manlighet". Vad en del inte fattar är att det är de som inte bygger utan känner att de duger som de är, som är de manligaste männen.