måndag 17 maj 2010

Vi ska INTE klaga!

Åkte hem från jobbet kl. 16.00 idag. 22 grader i skuggan. Solen skiner, bilen är varm och skön. Mina vita ben har fått lite färg idag. Håret känns solkysst. Åt måttligt till lunch och mellanmål idag. Tysta, trevliga människor i butiken. Hemma är det svalt och skönt och köket är uppstädat.

(Läs: smet redan 15.45, hett som i helvetet på jobbet, bilen som en jävla bastu, ingen AC, proppmätt efter dagens lunch och äckelpäckel mätt efter pannkakan till mellis. Handlade på hemvägen, kritvita ben och svettpöl i behån mellan pattarna, folk stirrade. Katastrofområde i köket och rester till middag. När fan blir det kväll och svalt och mörkt!?)

16 kommentarer:

Realisten sa...

Skönt att den där texten inom parentes dök upp. Jag blev riktigt orolig först.

Renée sa...

Här lyser solen allt med sin frånvaro... Men jag kommer nog bli svett mellan pattarna jag oxå snart...

Ulrika sa...

Tänk att hela vintern gnäller man på kylan, och nu gnäller man på värmen. Aldrig blir det då bra.
Jag håller med dig. Det är så jävla varmt att jag orkar knappt leva, 26,5 jävla grader i skuggan. Otroligt. Blöt mellan brösten? Både mellan och under, jag måste torka hela tiden, och byta bh emellanåt.

Sen är man ju så jäkla smal och smärt också, tänk om man dessutom hade extrakilon att bära på. Hemska tanke!
;)
Kram!

Tigris Predikantan sa...

Ha,ha ... du är inte klok Madick... Venus, menar jag!

Petra sa...

Kan inte du sända över lite värme hit då?

Anonym sa...

Hahaha.... lite hjälp finns det. Köp en ny bil med ACC! Underbart! Haha, gubbens har bara AC. Och låt glasmästarna fästa sån där svart film på bakrutorna, funkar väldigt bra! Men annars, ja, lida får man och man kan ju inte gå omkring naken. Fast jag vill! Jo, hemma på gården gör jag det! hihi...
Hulda

Gafflan sa...

Jag hade gärna svettats lite ;D

Agneta sa...

Puh! Jag är glad över texten inom parentesen!

Malla sa...

äh, jag läste bara halva inlägget :D

Singelmamman sa...

Själv har jag sluppit ifrån solen helt och hållet. Suttit på mitt kalla rum och sett ut över bakgården. Kvällsvärmen perfekt, ingen aning om hur varmt eller kallt, lagom. Och snart en soppa till middag. Intalar mig att det är förrätten, och sen kommer champagnen. Jag lyckas nästan lura mig själv.

Pinglan sa...

*asg*

Knasterfaster sa...

Hahaha. Imorgon får du det som i första stycket. Jag ska trolla serrö!!! Trolleri trollera, trolleritta, kom och titta, ehh... jag ska tänka ut en bättre formel bara. ;)

Camilla sa...

Jag blir inte det minsta lissen om du kan skicka ner samma väder till Skåne.
Här har man istappar i mu..n! Nästan :P
Fast solen har faktiskt tittat fram nu på kvällskvisten, så kanske vi får fint väder imorgon. *hoppas*
Jag gillar din parentes-text. Man känner igen sig.

desperat hemmafru sa...

Nä, sluta och gäll! Här i Waterloo har det varit 12 grader och ösregn mest hela dagen. Kom ihåg att man måste jämföra! ;-)

Frogprincess sa...

Nix, inte klaga.
Vi har inte haft hälften så varmt här, tyvärr...

Lysande ögonblick! sa...

Hahaha och som jag längtat ut hela dagen. :-)