tisdag 22 juni 2010

Mysteriet är löst!

Det är tur att man har bloggbesök, så många stora frågor får svar, och aha-upplevelsen är fullkomlig! Jag vet varför jag är tjock! Knasterfaster hade svaret på den frågan. Hon är verkligen klok hon, synd bara att jag inte visste det långt tidigare, men nu ska jag i alla fall ta mig till färghandeln!

Vad mina bilringar beror på? Mitt hem! Inte alls det jag stoppar i mig i tid och otid, nej utan färgen i mitt hem! Gult ökar aptiten! Jag har gula väggar i köket, gula väggar i "gamla" vardagsrummet, gula väggar i sovrummet och orange-gula väggar i hallen. Solklart fall här! Sen att även det mesta i textilväg är gult gör knappast saken bättre. Det är därför jag äter så mycket vid köksbordet, det är därför jag alltid blir hungrig när jag går och lägger mig, det är därför jag börjar rota i matkassen redan i hallen när jag varit och handlat!

Men nu ska jag måla om! Orange eller rött! Nej förresten, inte rött, rött ökar lusten, och jag kan ju inte gå omkring här hemma och vara småkåt mest hela dagarna. Ska kanske ta ett snack med mannen först. Höra om han vill ha en tjock eller konstant kåt kvinna här hemma?

22 kommentarer:

desperat hemmafru sa...

Jag vet vad jag skulle ha valt... ;-)

Petra sa...

Men kör på rött i sovrummet vetja.

Anonym sa...

Ok, inte vitt eller ljusgrått, för det har jag och jag är fet!
Hulda

Malla sa...

haha ja hör med honom du! :)

Ulrika sa...

Hm, vilken färg ska man ha då, om man vill vara smal och snygg?
Brun kan det då inte vara ;) för då borde jag vara smal som ett snöre...

Sagas blommor sa...

Satsa på rödblommigt i köket,polkagrisrandigt i största delen av huset samt "hetrött" i sovrummet,det kommer att bli kanon:)))

Monica sa...

Kan inte låta bli.....du är "galen".....men härlig! Kramar om.

Agneta sa...

Jag har vitt, svart och ljusgrått. Och jag är smal.

Men fy vad mitt hem lät trist. Fast jag har lite röda detaljer : )

Finnpajsaren sa...

Haha.
Berätta vad det blir sen...

nillas liv på pinnen sa...

Men, är det där med gult verkligen vetenskapligt fastställt? Och det med rött...?
Vetenskapligt, alltså?

Snäckskalsdalen. sa...

....nix, kan inte stämma, lessen, men det kan det inte.......jag bara VET.....

Monica sa...

Aha, det kanske är därför det är så "torrt" här hemma för det finns inget rött.... =)

Du är tokig kvinna!! ;D
KRAM

emsa sa...

Tokig? Nä superhärlig!!Kram

Renée sa...

Ska man kanske ha svarta väggar så att man inte har lust med nåt? Både magen och plånboken kanske skulle må bra av det!

Lysande ögonblick! sa...

hahaha. Och sen uppdaterar du oss om vad han föredrar. Eller vänta, både två låter som en fin kombination tycker jag. :-)

Tänkte bara sa...

Blått lugnar.
Du måste berätta vad det blev.

Jesse-Paloma sa...

Dea lite vitt på väggarna i köket och klatcha till det med lite färgklickar istället..

Det röda kan du ju spara till sovrummet och inte säga till mannen att det "gör en kåt" bara för att se om det funkar på karlar med. ? (??)

Osloskånskan sa...

Helvetes jävlar, jag VISSTE det var väggarnas fel!

Rut-Knut-Tjut sa...

Haha, lova att uppdatera sen vad det blir :)

Camilla sa...

Du ska inte ha vinrött heller - för det blir man inte heller smal av. *vetenskapligt bevisat här hemma*

Cia40 sa...

OM rött hade hjälp till att ??? ökar, hade ALLT och lite till löst sig här hemma...:)Hade iallafall maken tyckt.....Tyvärr kan detta inte stämma, inte på MIG iallafall, däremot kanske ,på min andra hälft...?? :):):)
Kramar Cia:)

Frogprincess sa...

Jomenvisst kan det vara rött... Det blir ju lite motion av det hela...