onsdag 28 juli 2010

Gnälliga livsfunderingar.

Ibland, fast man inte borde ha nån anledning, så är man så låg, så nere och så trött på allt. Just nu är en sån stund.

Varför åker man iväg på shopping när man vet att ingenting snyggt passar på en dunderklump?

Varför är släkten värst? Och inte ens min släkt utan ingift släkt, nej inte ens det, sambosläkt. Jävla puckon.

Varför kan inte exet förstå vad jag säger, eller rättare sagt, tillåta sig att tänka själv och inte ha min efterträdare att göra det åt honom......*djuuup suck*

Varför får man inte full lön när man är sjukskriven? Känns jävligt fattigt just nu...

Varför har inte alla familjer rätt till en firma som kommer och städar, åtminstone en gång i månaden?

Varför kommer inte Zorra fram när vi åker för att hämta hem henne? Vi vill ha hem kissen från stugan nu!

Varför är astmamediciner och värkmediciner så dyrt?

Varför ruttnar gummibandet i mina kjolar?

Jag bara undrar....

16 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

hmmmmm.....jaaaaa.....ibland är det lågt, jättelågt, men sedan kan det å andra sidan bara gå uppåt!
och klädinlägget är solklart, jag är fullständigt med på noterna, jag tycker det är förfärligt med dessa ickekläder.....
och jag är ju väldigt ung jag också!

Cia40 sa...

Ibland känns allt tungt!Man har mkt runt omkring sig som tar energi.....Och man blir lite deppig, men jag....HOPPAS att du snart känner dig , bättre o bättre o BÄTTRE till mods!:)
Kramar från bloggvännen, Cia:)

Mina dagar sa...

Det är skönt att ordet VARFÖR finns ibland så man kan sätta ord på sina funderingar!
Dessa ex! Jag fattar PRECIIIIIS!!
Varma Kramar Eva

Realisten sa...

Hej fina Fru Venus, nu är jag här igen.

Realisten sa...

Har jag nämnt att jag har en skjuta av-lista? :-)
Den hjälper mig när jag har funderingar om varför folk beter sig konstigt eller illa.

Realisten sa...

Och du...Glöm inte att du är bra! Godnattkram!

Singelmamman sa...

En till bra-att-ha-lista. Först Gafflans ovärderliga lista och nu din. Nu har jag alla frågor samlade. Som om jag inte hade det innan! Håller med, eller rättare sagt, har samma frågor. Tyvärr. Lägger till; varför oroar jag mig för allt som kan inträffa istället för att se det som är positivt nu? *suck*
PS. Vad var det för vin du glömde i garaget? Behöver ett gott vitt vin...

Realisten sa...

Vill du ha en kommentar till från mig? :-)

Knasterfaster sa...

Varför måste jag skriva till dig och berätta att Minsta undrar varför du har en tjock tant på din blogg?. Han tycker att du inte ser ut så där. Därför. (;

Maria sa...

Mmmmm ibland är det tungt och jobbigt..

Jag har mina tänder som är jobbiga med mig just nu..men jag hoppas att snart så..

Natti natti..

Pinglan sa...

Ja, ibland så känns det så tungt att leva. Det ÄR tillåtet att vara ledsen, då jag tror mer på att bryta ihop för att komma igen!
Har aldrig träffat dig men jag tror inte för ett ögonblick att du är en dunderklump. Sen har du en man som älskar dig för den du är och du har fått underbara barn! Du har ju världens häftigaste personlighet som gör att du har ju faktiskt en MASSA människor som följer din blogg.

Vi gillar dig, fru Venus! :)(Även när du är lite låg!)

Kram

Monica sa...

Kära Fru Venus, vi har ALLA våra "låga" stunder & funderingar. Det går INTE att vara på TOPP jämt! Tänk vad tråkigt livet vore om det alltid var bra........? Ta dig tid att vila & låt "knopp o själ" komma i balans. Tänker på dig! Många varma ärliga kramar från mig.

Anonym sa...

Jag gillar Realistens skjuta av-lista. Kör på den :)

Anonym sa...

Jag blir också allt som oftast låg när jag varit i affärer för att försöka hitta något på kroppen. Jag är för kort och för tjock även om jag är jävligt fit. Men det hjälper inte när man ska köpa kläder. Varför är det så att om man ska komma ner i storlekar där det finns snygga kläder som passar då måste man bli tråkmånsen som alltid säger nej och nej tack, inte äta gott, inte dricka vin, inte ta efterätt, inte äta choklad (o du milde va trist) och om man måste vara så trist hela tiden hur roligt blir det med fina kläder då?

Malla sa...

jag vet inte. men jag tycker om dig!

Anonym sa...

Det där lät dystert. Hoppas det ger sig vad det lider.