tisdag 10 augusti 2010

Dag 3 - del 2

Bordet dukat med Västerbottensostpaj (kommer recept imorgon), sallad, kräftor, ett drös med ostar, crostini och olika sorters bröd. Till det vin. Ganska mycket vin...


Husets vin är ju förstås Fru Venus egna vita vin ;-)  (Tantaluran, tack!)


Till efterrätt drack vi nyponshots! Den första brickan var gjord på rabarberlikör, nyponsoppa och lättvispad grädde! Skål och botten upp! Nästa bricka var på Vaniljvodka, nyponsoppa och lättvispad grädde. Skål! Treddje brickan var.....ochshå god :-)  Va de e kul me bloggtreffar. nu ska jag gå me Singelmamman hem en sveng så hon int går fel!


Imorgon ska ja visa våra loppisfynd!

14 kommentarer:

Sagas blommor sa...

Ååååh,så mycke gott!!Väntar på receptet...vi ska ha kräftskiva till helgen..ska bli kul:) Saga

Mimmione sa...

HJÄLP; det ser ur gott ut

Sara sa...

Men harregullan! Nu blev jag hungrig!

Snäckskalsdalen. sa...

Har precis varit på bjudning, hade jag inte det, hade jag dååånat av den goda maten och den fina dukningen. Nyponsoppa är gott!
Vilken urhäftig etikett på flaskan!
Väntar tålmodigt på receptet!
Nattkram

Malla sa...

mums!
underbar vinflaska! :D

Finnpajsaren sa...

Men seriöst. När jag kan boka in mig hos dig!?

Unknown sa...

Åhh, så läcker etikett!
Låter som att ni har det underbart härligt - fortsätt med det!!
Kram Allis

Bibban sa...

Jag dregglar så här tidigt på morron, och vinet ? finns det att köpa på bolaget? ;/)
KRAM

Anonym sa...

Skål på er!
Vilken härlig etikett!
Önskar er en morgon utan skallebank. Ha det gott!

Rut-Knut-Tjut sa...

Men åh vad mycket gott. Nu blev jag jag hungrig, bara tre timmar till lunch...

Ninis sa...

Attans vad goda shotsen ser ut, det rinnar baske mig till i munnen trots den arla morgonen :)

Selma sa...

Det där med nyponsoppa, det lät spännande.

Unknown sa...

Läcker dukning! Mumsiga shots! Nu är Anna avundsjuk. Jag vill också gå på kräftskiva.

Elaine sa...

Å vad det ser trevligt och GOTT ut!