onsdag 11 augusti 2010

Okey, torsdag......

Vaknade halv sju av att mannens klocka ringde. Stackaren skulle på jobb..... Somnade om.
Vaknade igen halv nio av att dörrklockan ringde...tror jag. Drog på mig en kjol och gick ner för att kolla. Japp, trevliga mannen från VVS firman ville titta på elementet i hallen som inte blir varmt. Vänta nu, jag måste backa lite...

Det är augusti, alltså sommar. Vi har inte haft under 26 grader inne sen i maj. Oftast har vi runt 32 - 34 grader varmt på kvällarna när vi ska gå och lägga oss. När jag gnuggat fram ögonen och ruskat igång hjärnan minns jag att vi informerade hyresvärden om detta element i vintras. Efter den veckan vi var utan vatten blev elementet aldrig mera varmt. Det var i februari. Men visst, ta en titt bara! I november kanske dom kan ta en titt på elementet i "L":s rum som inte går att stänga av, det som vi ringde om i maj... Blir säkert bra det här.

Jag känner mig lite snuvad på min sovmorgon, men solen skiner, och mannen diskade upp shotglasen igår, så jag tror jag lagar mig en nyponshot! Ska bara välja mellan vanilj och rabarberlikören, sen tror jag att det går bra sörrni!

En liten, liten uppdatering, det lär ska vara onsdag idag. Kul.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Nog är ju gubbarna galna, men faktum är att vattenelement måste man reparera på sommaren, för man kan inte tömma systemet på vintrarna, då fryser folk ihjäl i sina bostäder.... Såhär förklarades saken för mig någongång./Mimi

Livsnjutaren sa...

Stackars dig,jag ska ha sovmorgon imorgon. Då stänger jag av mobilsignal och rubbet. Har ingen reparatör på väg heller vad jag vet;)

Lisen sa...

Det låter som du har hantverkarkul!!! :/

Jesse-Paloma sa...

Du har en award att hämta hos mig: http://jesse-paloma.blogspot.com/2010/08/award-nr2.html

Kram

Finnpajsaren sa...

Tror det är bra att de gör det på sommaren så slipper ni frysa i vinter. Om det nu inte tar ett halvår till innan de kommer nästa gång...

Haha, för mig kunde det lika gärna varit torsdag. :-D (såg ditt mail ska klura på det)

Tigris Predikantan sa...

Ibland är det seeegt!
:)

Madlar sa...

Men vad bra att ni iaf får varmt i hallen i vinter! Sätt en fläkt på golvet så kanske värmen sprider sig till resten av lägenheten ;)

Osloskånskan sa...

Ja då känner man sej fräsch. Kunde han inte ringt först?

Mina dagar sa...

ALLTID lika kul att komma in här och läsa! Har nu läst igenom dina typ sju senaste inlägg!
Men så roligt ni verkar ha haft det Singelmamma och du:)
Jag tror hon är mer än nöjd!!!
Ps.
Snabba killar dom där på vvs-firman;)
Njut av ONSDAGEN;)
Kram Eva

Agneta sa...

Hahahaha!!! Du är ju bara för rolig! Och härlig! =)

Snäckskalsdalen. sa...

Tur du skrev lilla tillägget längst ner, jag fick en skräck, för på onsdag skall jag till storstan....och det alldeles strax.....hade det varit torsdag.....gggrrrkkk....

Göran sa...

Jag läser i en gammal läkarbok;
"Första tecknet på rabarbervinsförgiftning är att man blandar ihop veckodagarna" ;-))

Renée sa...

Jag trodde att jag hade missat en dag! Jösses vad man kan snurra till det...

Huskatt sa...

Jag har oxå hört att det är onsdag idag..men jag är tveksam, jag tror mer det är "sova-hela-dagen-i-dag" :)

Shamrock sa...

Kunde han inte ta båda elementen på en gång?