måndag 16 augusti 2010

Det börjar närma sig......äntligen!

I morgon den här tiden ligger jag med baken i vädret på en bår/bricka? på invalidstiftelsen i Helsingfors. Det låter värre än vad det är, men smärtpolikliniken Orton ligger i samma lokaler som den tidigare invalidstiftelsen, de finska krigsveteranernas eget sjukhus (ja, finnarna har varit med i flera krig). Jag måste åka in i röret och röntgas på nytt för att kolla att bedövningsnålarna sticks in på rätt ställe på onsdag. Av förekommen anledning är det så länge sen detta gjordes sist *grrr*, och då jag har haft så helvetes ont kan nerverna ha "flyttat" på sig eller det inflammerade området spridit sig.

Sen blir det "sjukhusprat" på finska med min arseldoktor, det kan bli ganska kul, man vet aldrig vad jag kommer hem med för mediciner. Efter det får jag en öppen-i-ryggen-särk och en rulle hushållspapper. Särken för att arslet ska vara lättåtkomligt på onsdag morgon (jag är halvdrogad och fixar inte att klä av mig sen mer)  och hushållspappret för att jag skriker, gråter och snorar så när de sticker mig (jag "vaknar" liksom till då). Det ska bli så skönt! Ja, inte att pinas, men att få bedövningen. Inkommande natt bär det av.

21 kommentarer:

Camilla sa...

Hoppas allt går bra.

Samtidigt funderar jag på hur trist/intressant det måste vara att vara arsledoktor?! Vet inte om det är nåt man skryter om på återträffen med klassen direkt. ;P

Gafflan sa...

Jag håller alla tummar och tår för att det blir bra och att du slipper ha värk.
Kram.

Mina dagar sa...

DET KOMMER ATT GÅ BRA!!!!!!
Du är ju i goda händer!
Så då bär det av till Helsinki dårå! Ta dig nått riktigt smarrigt i baren;)
KRAMAR Eva

Singelmamman sa...

Puh. Jag blir skraj bara av att läsa detta. Men det kommer att bli bra. Jättebra. Lycka till. Och du, kanske du inte ska blogga under narkosen... :-)

Renée sa...

Jag känner i mitt eget arsle hur jävla ont det gör!!! Fy fan, jag är inte avundsjuk men samtidigt veyt jag hur skönt det känns efteråt när medicinen hjälper... Jag önskar dig all lycka med arslet imorgon!

Unknown sa...

Åh, nu får jag rysningar, blir nästan illamående. Men jag och undersökningar på sjukhus...där beter jag mig som ett litet barn. Jag ska tänka på dig heeela tiden ända tills du är hemma igen!! Kramen

Rut-Knut-Tjut sa...

Åh din stackare. Lycka till, håller tummarna att det går bra och att doktorn är snäll med dig.

Vimsan sa...

Stackars dej! Låter inte roligt alls! Hoppas att det går bra.

Anonym sa...

Jag är inte avundsjuk. Hoppas det hjälper så du slipper ha ont sen!!!

Tigris Predikantan sa...

Önskar dig lycka till!
:)

Petra sa...

Tummar och tår att det kommer att gå bra.

tankar från mitt fönster sa...

Hej, Det kommer att gå bra, speciellt om du får bedövning. Det är oron innan som är jobbigast, åtminstone för min del.Hoppas det inte tar lång tid. Håller tummarna.
kram

Monica sa...

Fy, fy...ligga med rumpan bar....men tänk sen blir du av med all din smärta. Kommer att tänka på dig & håller tummarna. Kramen.

Veronica sa...

Lycka till! Och du, kniiiiip! *s* Vad bra allt blir se'n, efteråt. Och Singelmamman säger att det vankas spa i oktober, stämmer det? *yippeeee*

desperat hemmafru sa...

Vad skönt att förhoppningsvis bli smärtfri igen. Håller tummarna för att de hittar rätt och att du kommer tillbaka med förnyade bloggkrafter!

Realisten sa...

Det där låter lit otäckt. Lycka till!

Malla sa...

Det kommer nog gå bra ska du se! Kramen :)

nillas liv på pinnen sa...

Oh my god!
Vad ni Ålänningar får vara med om!

Pinglan sa...

Håller verkligen tummarna att du blir av med värken för en tid! kram kram

Anonym sa...

Önskar dig ett riktigt stort LYCKA TILL!
Om det hjälper så skrikergråter jag lite tilsammans med dig på onsdag
Björnkram!

Shamrock sa...

Låter hemskt. Men det blir nog bra i slutändan (ha ha där fick jag till det). Men jag håller tummarna att det går bra