måndag 16 augusti 2010

Jag hör texten fel....

....för inte kan jag ju ha fel på synen! Jag fick ju nya progressiva glasögon för........två år sedan!? Fan vad tiden går. Nu vet inte jag om jag är slarvig eller bara har bråttom (för synen är det ju inte fel på!) men det blir inte alltid rätt när jag läser. Bara under de senaste dagarna har jag läst att ett par av mina bloggfavoriter ska göra eller har gjort saker som inte alls är som jag tror. Den snygga blondinen skulle på VINfestival :-)  Nähä...inte det, utan visfestival. Okey. Jag läste också att hon inte skulle BADA med prästen (fullt förståeligt), men egentligen skulle hon inte blanda in prästen (förståeligt det också)! En annan blev chockad, men jag såg bara ordet CHOKLAD :-)

Kanske det inte alls är synen det är fel på, eller att jag har för bråttom, kanske jag bara vill se det positiva i livet, vin, bada och choklad! ;-)

Sandra och Ann, välkomna! :-)

16 kommentarer:

Carola sa...

Av någon konstig anledning sänder en massa glasögon affärer "friarbrev" till mig om " gratis synundersökning i samband med att körkortet ska förnyas"... Hur gammal tror de att jag är??

Fru Venus sa...

Ja du, här ska man ha ett optikerintyg när du fyller 45...

Malla sa...

klart du ser livets goda! :)

Petra sa...

Håller med Malla att du ser ju bara livets goda och det är ju helrätt.

Unknown sa...

CHOKLAD. Det står choklad flera gånger och idag när jag är så himla sugen på en Marabou mjölk! Hur ska jag övervinna detta sug måntro? Var just nere på ICA, men lyckades ta mig förbi godishyllorna. Skriv om nåt annat snälla.

Sara sa...

Haha, fint! Låter ju bara härligt att se livet från ditt perspektiv. Vinfestival - dit skulle jag åka!

Pinglan sa...

Jag hörde att du kände en kille som kan laga mat med bar överkropp.. Som är SNYGG?! He he

Fru Venus sa...

Melinda: Japp, han brukar vill ha en slant, men du kan kanske visa tatueringen, eller nåt annat *visslar*....

Cattas liv och tankar sa...

Vin och choklad! Mums!

Det undermedvetna spökar till det till det bäsrta ibland :-)

Anonym sa...

Fastän du hör fel hör du ju alldeles rätt!
Hulda

Pinglan sa...

Jag gör vad som helst.. (Eehh, nästan)

S sa...

Äsch, inte har du fel på synen inte. Det tror jag knappast!

Nu är jag äntligen tillbaka i stan och jag ska läsa "duvetvad" under veckan. Ska bara tvätta igenom smutstvätthögen först... ;)

Madlar sa...

blä...min gammelsyn kom snabbt, på ett halvår gick jag från +1 brillor till +2.5. Dessutom börjar jag höra illa.....fan, det är bara att börja gräva hålet ;)

Shamrock sa...

Vin och choklad tycker jag låter som bra felläsnignar, prästen däremot vet jag inte...

Livsnjutaren sa...

Haha underbart att se att jag inte är ensam. I jobbet idag gick vi i en korridor på ett ställe. Där stod en hink mitt i korridoren där det stod en lapp "begagnade skoskydd". Jag läste "begagnade trosskydd" tyckte först det var lustigt att man har en sådan hink mitt ute i korridoren. Men så såg jag ju vad det stog. Då var det ju inte så konstigt längre;)Öhhh hade ju inte ens glasögonen med mig;*

Frogprincess sa...

man ser det man vill se ;-)